måndag 2 mars 2015

Igång igen!

Första veckan efter förkylningsomgång 2 är nu avklarad. Och det gick faktiskt över förväntan! Inledde med ett par dagars promenerande på lunchen - dryga 2 km per dag. På onsdagen var det dags för första löppasset - det blev 5 km i vääldigt lugnt tempo på veckans soligaste dag. Det gav verkligen så mycket för själen! Det var ren lycka att vara ute, omklädd och sakta tuffa längs vattnet vid Kungsholmen! 

På torsdagen jobbade jag hemma och passade då på att ta ett pass ihop med hunden. Det blev också ett lågintensivt pass - denna gång hela 7 km. Tog nästan en timme men vem har bråttom? Jycken var toknöjd och sov gott resten av dagen!

På fredagen fick det bli vila och på lördagen var det dags för Trigger Point på gymmet följt av ett 5 km-pass på löpbandet (också lugnt).

På lördagkvällen slängde jag iväg en fråga till en kompis om vi skulle ta ett cykelpass på söndagen och så fick det bli! Tidig start vid 9.30 och sen bar det av i blåsten. Vi hade bägge kvar våra dubbdäck på crossarna så det var lite slit i början med motvinden men efter en knapp timme fick vi vinden med oss och då kändes det helt fantastiskt! Uppförsbackarna var inte mina vänner denna dag - men det är ju inte så konstigt efter all sjukdom. Trösten är ju att nu kan det bara bli bättre - det tyngsta har jag bakom mig! En obligatorisk fika i Rosenhill fick det också bli!

Kom hem i god tid till herrarnas 5-milare och kunde konstatera att dessa fantastiska idrottare skidade på i ett högre tempo än vad jag cyklat i på rundan. Och då var det svåråkt i Falun ska man tänka på.. Grymma prestationer i skidspåret helt enkelt!

Denna vecka blir det fler löppass och mer styrketräning - nu ska kroppen få komma igång igen!

Måndag - 5 km löpning i lugnt tempo
Tisdag - Bodypump på lunchen - löpning 7 km på kvällen (7min/km)
Onsdag - Vila
Torsdag - Löpning till jobbet (7 km)  - Indoor running på lunchen
Fredag - Bodypump
Lördag -  lugn 1-milare -  simträning på lördag eftermiddag, Mörbybadet
Söndag - vila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar