torsdag 5 mars 2015

Vårkänslor och ny kärlek!

Det var visserligen kallt i morse men solen tokvärmde och fick mina ben att lunka på så fint. Helt klart att energin ökar med ljuset!  Och dessutom satte jag nytt distansrekord på transportlöpningen genom att springa en extra liten vända och därmed öka på distansen med en dryg kilometer. Totalt blev det 7 km på ganska exakt 49 minuter. Känns verkligen att man har kommit igång då man inte väljer den kortaste vägen utan gladeligen addar en kilometer!  När jag en gång startade med transportlöpning var jag glad om jag orkade springa hela sträckan utan att gå. Det var inte alltid givet.

Dessutom genomfördes dagens runda med mina nya fina Hoka One One-skor och de är verkligen en höjdare. Superdämpade och väldigt bekväma. Helt klart motsatsen till barfotaskor men jag gillar det. Kan man bli kär i ett par skor? Jag tror nog det!

Genomförd träning denna vecka:

Måndag - 5 km löpning i lugnt tempo
Tisdag - Bodypump på lunchen
Onsdag - löpning 7 km från jobbet (7min/km)
Torsdag - Löpning till jobbet (7 km)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar