fredag 11 december 2015

100 dagar till Ursviks Ultra 20 mars 2016

Det må vara 1000 år till julafton men just idag är det exakt 100 dagar tills det är dags.. Det var verkligen inte planerat men när en ultravän utmanade mig och ett gäng tjejer att skicka in en anmälan till Ursviks Ultra 45 km kunde jag helt enkelt inte låta bli.. Träningen under hösten har ju gått över förväntan och nu när det hunnit gå lite tid sedan HAM så känns benen härligt starka. Enda minuset den senaste veckan har varit en lindrig förkylning men tack och lov gick den över fort. Min enda tveksamhet kring Ursviks Ultra är att starten går kl 03.00 på morgonen och har man otur kan det vara riktigt jäkla kallt! Även om det just nu är varmare än någonsin. Men i goda vänners lag är allt möjligt!

Mitt senaste materiella tillskott är Tomtoms nya träningsklocka som kom igår - som ett brev på posten!  Den mäter pulsen direkt på handleden så att man slipper pulsbandet. Och så finns det lagringsutrymme för musik på den - enda mecket är 
att jag inte har Itunes så jag får lägga in lite skivor via dvdn på datorn eftersom jag annars använder Spotify när jag springer. Men det ska bli kul att testa denna multifunktionsklocka som kan mäta det mesta.

Jag har också lagt upp en träningsplan med hjälp av My Asics. Har ställt in den på marathonträning som ska vara avslutad lagom till Ursviks Ultra.

Eftersom det är bra att träna på att springa och det är kul att göra lopp har jag nu också ställt mig i kö för 6-timmars i Karlstad. Runt den 4 januari kan man få reda på om det blir någon startplats där. Det är ett inomhuslopp i slutet av januari - och jag vill så gärna testa på denna tävlingsform där man springer runt en 400 meters-bana så många gånger man orkar under 6 timmar. Bra mental träning om inte annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar