tisdag 6 oktober 2015

Runstreak - nu i fjärde veckan & uppladdning inför SUM

I dag firar jag att min runstreak nu varat i 23 dagar. Har under denna tid inte känt mig sliten alls utan bara starkare och starkare. Sträckorna som jag sprungit har varierat från 3 km och uppåt - längsta hitintills är strax under 12 km.  Veckodosen har under de sista två veckorna legat på strax över 40 km.

På lördag är det äntligen dags för det verkliga kraftprovet - då ska jag nämligen springa SUM - loppet som jag varit på väg att starta i två gånger tidigare men inte fått till det. Men nu är det äntligen dags och det finns alla förutsättningar för att det blir värsta mingelpartyt för ultratokar. Under min korta ultrakarriär har jag träffat så många underbara människor och på lördag står jag tillsammans med en hel del av dem på startlinjen! En stor fördel med att delta i ultralopp är ju att man hinner prata en hel del med sina medtävlare när man inte springer för segern... (räknar med att det kommer ta minst 7 timmar innan jag är framme vid Rudan).

För att motivera mig lite extra har jag även lovat att jag ska skänka 10 kr per avklarad kilometer till Barncancerfonden (inspirerad av Aron Anderson och hans härjningar på Lidingöloppet och Tjurruset). Då måste jag ju göra allt för att lyckas!

Resten av veckan kommer vara lugn rent löpmässigt - bara små korta o osnabba pass på 3-4 km - för att vila upp mig inför lördagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar