fredag 9 oktober 2015

SUM - en plan tar form..

Imorgon är det dags! Jag ska ta mig an ultraloppet SUM och jag har ingen aning om hur det kommer att gå. Men jag har en plan ...

Har tänkt att ligga på en fart (eller tempo kanske man ska kalla det?) som möjliggör att jag kommer 5 kilometer per 40:e minut. Det ska vara mitt ultratempo och förhoppningsvis kan jag då ta mig i mål på strax över 7 timmar. Vilket ger mig en hygglig marginal till maxtiden på 8 timmar.

Så här blir det:
  • Alby Friluftsgård (ca 17 km)ska jag vara framme vid efter ca  2 timmar & 20 minuter
  • Brakmaren (ca 25 km)  8 km avverkas på ytterligare 70 minuter : 3 timmar & 35 minuter
  • Åvavägen (ca 34 km) 9 km tar ca 72 minuter o 5min för depå: 4 timmar & 47 minuter ca
  • Dalarövägen (ca 42 km) 8 km ca 70+5 minuter stopp: 6 timmar & 02 minuter ca
  • Rudans Gård (ca 47 km 5 km ca 40+5 minuter stopp: 6 timmar och 47 minuter.

  • sista 3 km 30 minuter (för då är man riktigt trött o det är kuperat): 7 timmar och 17 minuter.
     

    Planen är ju en ram att hålla sig i och risken är ju att det går långsammare än så på partierna man

    trailar! Men det ska bli kul att se om nåt av detta stämmer imorgon!
     

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar